مقام معظم رهبری همواره در بیانات و سخنرانی‌های خود در مجامع مختلف به نقش ارزنده امام خمینی (ره) در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران و تاثیر حرکت عظیم ایشان بر اندیشه بشریت در سراسر جهان اشاره کرده‌اند.

ایشان درسخنان گهربار خود از همگان می‌خواهند که پیرو امام خمینی (ره) بوده و خط و راه آن امام سفر کرده را تا ظهور حضرتش ادامه دهند.

 

* راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد.

* ادامه خط امام یعنی طرفداری از فقرا، ضعفا، عدالت اجتماعی،وحدت ملی مقابله و معارضه با استکبار جهانی و وابستگان آنها.

* امام آن روح الله بود که با عصا و ید بیضای موسوی و بیان و فرقان مصطفوی به نجات مظلومان کمر بست، تخت فرعون‌های زمان را لرزاند و دل مستضعفان را به نور امید روشن ساخت.

* امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست.

* ادامه راه امام فقط با بصیرت و صبر میسر است. نگذارید به بهانه‌های گوناگون آدم‌های کم بصیرت، یا کم صبر یا خودخواه با بی‌توجه به مصالح عمومی مردم میان صفوف مستحکم شما فاصله بیاندازد، شما را نسبت به یکدیگریا نسبت به مسئولین دل چرکین و نگران کنند آگاه باشید و بدانید این راه به هدف خواهد رسید.

* امام عظیم الشان رویای بی‌تعبیر تشکیل حکومت اسلامی را در عالم خارج و واقعیت محقق کرد تا انسانها بتوانند در همه ابعاد بر اساس اعتقادات خود زندگی کنند و با همت امام بود که پیام حق اسلام به آفاق عالم رسید و لازمه ظهور انسان‌های برجسته‌ای چون امام امت، گذشت از راحتی‌ها، شهوات نفسانی و وسوسه‌های گوناگون و آشنا کردن دل با انوار و الطاف الهی است و برای تحقق این منظور باید تلاش و مجاهدت کرد.

* ایشان مدرسی علی‌الظاهر، بودند و در مسجد سلماس تدریس می‌فرمودند، اما اخلاص، صفای باطن و رابطه معنوی و پیوند مستحکم میان او و خدا، مقلب القلوب،موجب شد که این انسان علی‌الظاهر دستی نیرومند برای برافکندن بنیاد ارزش‌های مادی شود و امروز رهبر کمونیست چپ یک نقطه دور دست می‌گوید،خواهش می‌کنم به من کتابی درباره اسلام بدهید تا آن را مطالعه کنم و این در حالی است که همه ما بودیم اما شما نمی‌توانستید به یک جوانی که باد مارکسیسم به دماغ او خورده است کتابی بدهید.

* هنر بزرگ حضرت امام این بود که دیوارهای بین اجتماعات مردم را از بین برد و یک فضای وسیع با دل‌های آشنا به وجود آورد.

* ایشان عصر گرایش و احترام به ارزشهای انسانی و احترام به عدالت و حریت انسان و اصل احترام به آراء مردم را بنیان گذاشتند که حتی دشمنان ایشان هم به عظمت امام معترفند.

* اینکه امام می‌فرمودند (به من خدمتگزار بگویند بهتر است تا رهبر) با صداقت و راستی بود و تعارفی در کار نبود.

* بخشیدن روح عزت، استقلال، استغناء و اعتماد به نفس به ملتی که در طول سالیان متمادی سعی شده بود که اعتماد به نفس از اوگرفته شود و استقلال او مورد دستبرد قرار گیرد و اعتماد به نفس او از بین برود و دیگران بر سرنوشت اوتسلط یابند، ازمشخصه‌های عمده انقلاب است که توسط امام خمینی (ره) در جامعه انقلابی کشور ترسیم شده است.

* کلام او همانند بمبی در دنیا منفجر شد و همه را تحت تاثیر قرار داد.

* راه و روش و اهداف امام خمینی همانند اهداف انبیاء بوده است.

* برای امام، امت اسلامی و اسلام مطرح بود و ایشان منطقه‌ای فکر نمی کردند.

* در سخت‌ترین مراحل، امام عزیزمان همواره آرام و مطمئن بودند و به مردم اطمینان فراوانی داشتند.

* امام، خوب این مردم را شناخته بودند و مردم هم حقا وانصافا امامشان را خوب شناخته بودند.

* خداوند امام عزیزمان را به عنوان گوهری یکدانه و ذخیره‌ای ازسوی خود در میان ملت ما قرار داد.

* آن روح بزرگ و کوه ستبر به دفعات در برابر عظمت مردم تکان می‌خورد و می‌لرزید.

 

موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



[یکشنبه 1397-06-25] [ 07:22:00 ب.ظ ]