حُسنِ حَسَن
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
شهریور 1397
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            



این وبلاگ بمنظور معرفی شاخه ای از ابعاد وجودی امام حسن مجتبی (ع) به فعالیت مشغول شده است.




آمار

  • امروز: 144
  • دیروز: 231
  • 7 روز قبل: 1863
  • 1 ماه قبل: 9436
  • کل بازدیدها: 2388183





  • رتبه







    کاربران آنلاین

  • متین
  • ط.جمالی
  • زفاک
  • مدرسه علمیه حضرت زینب کبری ارومیه
  • فطرس
  • شمیم


  •   خارق العاده...   ...

    تعجب آور است وقتی مردم می شنوند در جایی معجزه شده، مریضی شفا یافته وعنایتی به کسی شده و…
    هجوم می برند تا تکه لباسی از اورا به عنوان تبرک وتیمن بردارند .واز اینکه نتوانستند در این هجوم و ازدحام جمعیت چیزی به دست بیاورند خیلی افسوس می خورند…
    گاهی فراموش می کنیم که همه مان در خانه هایمان یک معجزه جاویدان داریم ..فراموش کردیم که قرآن معجزه است..
    اصلا فراموش کردیم همه آیات ونشانه های خدا در طبیعت  از حیث فوق العاده بودن ،یک جوری معجزه اند…

    اما  آنقدر این معجزه ها بارها وبارها اتفاق افتاده اند که دیگر به چشممان نمی آیند!!

     

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



    [یکشنبه 1397-06-25] [ 08:22:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      تواضع ...   ...

    برای انجام امور نظافت در سپاه پاوه، نوبت کاری گذاشته بودیم. روزهای چهارشنبه هر هفته، نوبت احمد آقا بود. با اینکه فرمانده واحد عملیات سپاه به حساب می آمد؛ اما مقیّد بود در هر موقعیتی، وظیفه خود را انجام دهد. سفره می انداخت و آن را جمع می کرد. غذا و چای آماده می کرد و غذا را تقسیم و ظرفها رامی شست. همچنین سرویسهای بهداشتی را به دقت تمیز و آن را ضد عفونی می کرد.

    احمد آقا می گفت: «فرمانده، کسی است که در خطّ مقدّم، برادر بزرگ تر باشد ودر سایر مواقع، کم ترین و کوچک ترین برادرِ رزمنده ها.»

    مجله مبلغان شماره111

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 08:21:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      آيا حجاب فقط براي زن است؟   ...

    اين سؤالي است كه شايد به ذهن بسياري بخصوص زنان خطور ميكند. با مطالعه متون اسلامي و روايات و احاديث بزرگان دين متوجه خواهيم شد كه مردان نيز بايد حجاب را هم در مورد پوشش ظاهري و بخصوص در مورد حفظ نگاه خود رعايت نمايند. قطعاً مردها نيز مجاز نيستند با هر پوششي در جامعه حضور پيدا نمايند، هر چند نوع پوشش زنان با مردان متفاوت است ليكن مردان نيز بايد حد و مرز پوشش مناسب براي يك مرد مسلمان را رعايت نمايند.

    1ـ يكي از اصحاب پيامبر مي‌گويد روزي نشسته بودم و لباسم كنار رفت و ران پايم پيدا شد. پيامبر كه در حال عبور بودند، به من فرمودند: ران خود را بپوشان كه جزء عورت است.

    2ـ حضرت موسي(عليه‌السلام) آن‌قدر بر پوشيدگي خود محافظت مي‌كرد كه مردم مي‌پنداشتند وي بيماري جسماني دارد. رسول خدا(صلي‌الله‌عليه‌وآله) درباره‌ي او مي‌فرمود: همانا موسي مردي باحيا و پوشيده بود كه به دليل حيايش، هيچ نقطه از بدن وي ديده نشد و لذا هنگامي كه مي‌خواست وارد آب شود تا بدنش وارد آب نمي‌شد، لباس خود را بيرون نمي‌آورد؛ در حالي كه بني‌اسرائيل حيا نمي‌كردند و در برابر هم براي شستشو برهنه مي‌شدند و به يكديگر نگاه مي‌كردند.

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 08:21:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      جریمه گناه   ...

    جریمه گناه
    همسر شهید محمدحسن فایده می گوید: یه روز که اومدم خونه، چشماش سرخ شده بود. نگاه کردم دیدم کتاب گناهان کبیره شهید دستغیب توی دستاش گرفته بهش گفتم: گریه کردی؟ یه نگاهی به من کرد و گفت: راستی اگه خدا اینطوری که توی این کتاب نوشته با ما معامله کنه عاقبت ما چی میشه؟ مدتی بعد برای گروه خودشون یه صندوق درست کرده بود و به دوستاش گفته بود: هر کی غیبت کنه باید پنجاه تومان بندازه تو صندوق.
    باید جریمه بدیم تا گناه تکرار نشه.

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 08:18:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      سه دام شيطان   ...

    سه دام شيطان

    شیطان، موسی را ملاقات کرد و به حضرت عرضه داشت: ای موسی! تویی آن انسانی که خداوند مهربان تو را به رسالت برگزیده و بی واسطه با تو سخن می گوید، روی این حساب از آبروی فوق العاده ای برخورداری، من یکی از مخلوقات خدایم و گناهی را مرتکب شدم و علاقه دارم از آن گناه به درگاه حضرت حق توبه کنم!! به پیشگاه محبوب عالمیان واسطه شو تا توبه ام را بپذیرد.

    موسی بزرگوار قبول کرد، از خداوند مهربان درخواست کرد: الهی! توبه اش را بپذیر.

    خطاب رسید: موسی! خواسته ات را قبول کردم، به شیطان امر کن به قبر آدم سجده کند، چرا که توبه از گناه، جبران عمل فوت شده است.

    موسی، ابلیس را دید و پیشنهاد مقصود خلقت را به او گفت. سخت عصبانی و خشمگین شد و با تکبر گفت: ای موسی! من به زنده او سجده نکردم، توقّع داری به  مرده او سجده کنم!!

    سپس گفت: ای موسی! به خاطر این که به درگاه حق جهت توبه من شفاعت کردی بر من حق دار شدی، به تو بگویم که در سه وقت مواظب ضربه من باش که هرکس در این سه موضع، مواظب من باشد از هلاکت مصون می ماند.

    1. به هنگام خشم و غضب، مواظب فعالیت من باش که روحم در قلب تو و چشمم در چشم تو است و همانند خون در تمام وجودت می چرخم، تا به وسیله تیشه خشم، ریشه ات را برکنم.

    2. به وقت قرار گرفتن در میدان جهاد، متوجّه باش که در آن وقت من مجاهد فی سبیل اللّه را به یاد فرزندان و زن و اهلش انداخته، تا جایی که رویش را از جهاد فی اللّه برگردانم!

    3. بترس از این که با زن نامحرم خلوت کنی که من در آنجا واسطه نزدیک کردن هر دو به هم هستم!

    در این داستان عجیب، شیطان به سه برنامه خطرناک اشاره دارد: شهوت، غضب و حرص.

    در هر صورت باید گفت: بدون شک، فرار انسان از جهاد، ریشه ای جز حرص به دنیا ندارد و امتناع ابلیس از سجده به آدم منشأی غیر حسد نمی تواند داشته باشد و این حسد، درب بسیار بزرگی است که شیطان با ورودش، قدرت تسخیر قلب را پیدا می کند.

    پی نوشت:

    *كتاب عرفان اسلامي، اثراستاد حسین انصاریان

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 08:18:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      ابعاد انتظار   ...

    آن کس که در انتظار است، آماده مى شود تا نقطه ضعف هاى خودش را پر کند ومانع ها را بشناسد ونقطه ى ضعف هايش را بيابد ودر نقطه ضعف هاى دشمن خانه بگيرد و از آن سنگر بسازد. حال اين پرسش مطرح است که آمادگى وزمينه سازى در کجا؟ وبه چه صورتى؟براى توضيح اين مطلب بايد گفت آمادگى وتهيّا، قلمرو وابعادى دارد که انسان منتظر بايد در همه ى آن ابعاد، آماده وسرپا باشد.

    1. آمادگى فکرى

    سقف هاى سنگين ورسالت هاى بزرگ، پايه هاى محکم مى خواهند، پايه هايى که در شعور واحساس قرار گرفته باشند. به همين خاطر رسول مکرم صلى الله عليه وآله مى فرمايد:

    لکل شى دعامة ودعامة هذا الدين الفقه والفقيه الواحد اشدُّ على الشيطان من الف عابد.(1)

    براى هر چيز، اساس وپايه اى وجود دارد. اساس وپايه ى اين دين (اسلام)، فهم عميق است ويک فقيه در برابر شيطان، از هزار مسلمان عبادت گزار (بدون شناخت )محکم تر ومؤثرتر است.

    بنابراين، در دوره انتظار، بايد بنيان هاى فکرى عميقى پيدا کنيم تا در مقابل افکار ومکاتب مختلف از پا نيافتيم. اما چگونه؟ بعضى ها خيال مى کنند که براى انتخاب صحيح بايد تمام مکاتب را شناخت وآن گاه انتخاب کرد، ولى اين بررسى براى انتخاب کافى نيست؛ زيرا اين درست است که گفته اند بايد گفته ها را گوش داد وبهترين را انتخاب کرد(2) ولى ما مى دانيم بهترين کدام است. بهتر را بايد با اصلى سنجيد، اين اصل کدام است. على عليه السلام مى گويد: کفى بالمرء جهلا ان لا يعرف قدره.(3 براى جهالت تو همين بس که با تمامى اطلاعات ومطالعات عظيم، اصل ومعيار را نداشته باشى واندازه ى خودت را نشناسى. آن چه يک منتظر بايد در زمينه ى فکرى به آن مسلح شده باشد، همين درک از خويش وشناخت قدر خويش است که معيار انتخاب مکتب ها خواهد بود وانسان را در برابر مکتب هاى گوناگون راهنمايى مى کند. وانتخاب بهترين را ممکن مى سازد. چون بهترين ها در رابطه با شعارى که ارايه مى دهند، همراه مقايسه اى که در ميان اين شعار وقدر وجود من برقرار مى شود، انتخاب مى گردد. با توجه به همين معيار است که مى توانى کار گروه ها ومکتب هاى گوناگون را نقد بزنى. لازم نيست همه ى مکاتب را مطالعه کرد، بلکه همين قدر از مکاتب را بايد دانست که اين ها انسان را در نهايت به کجا خواهند برد. مثلاً وقتى شما مى خواهيد يک جفت کفش بخريد، تمام کفش هاى يک فروشگاه را آزمايش نمى کنيد. اندازه وشماره ى پا، شما را در انتخاب بهترين کمک مى کند. در رابطه با مکتب ها وگزينش آن ها نيز اين چنين است. وقتى من اندازه ى واقعى انسانى خودم را کشف کردم وشناختم، حالا در پى اين هستم که مکاتب مختلف، چه لباسى را براى اين انسان مى سازند. آن وقت مى بينيم که همه ى مکاتب، لباس هايى را براى اين انسان مى سازند، حتى انگشت پاى اين انسان بزرگ را نمى تواند بپوشاند، جز مکتب تشيع که آرمان ها واهدافش با اندازه ى وجودى وارزش واقعى انسان، هماهنگ است. اين راه راه گشاى بن بست هاى حيرت زا است. اين شروع در ما جريانى ايجاد مى کند که مى توانيم از مطالعات وتفکرات ديگران هم بهره برداريم واين جريان فکرى است که مى تواند در برابر فکرهاى گوناگون مقاوم باشد.

    (1) نهج الفصاحة، ح 90.
    (2) (فبشر عبادى الذين يستمعون القول فيتبعون احسنه). (زمر، 18).
    (3) نهج البلاغه، خطبه 16.

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 08:17:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      از سخنان امام باقر (ع)   ...

    p>

    هيچ چيز در دفع بلاها و حوادث ناگوار بهتر از دعا نيست .

    بزرگترين عيب آن است كه انسان چشم خود را به عيبهاى مردم بدوزد و از عيب خود چشم پوشى كند.

    مردم را به كارهايى امر كند كه خود از انجام دادن آنها ناتوان است .

    همنشين و دوست خود را كه ياور و مددكارى ندارد، آزار دهد و به كمك او نشتابد.

      هنگامى كه نزد دانشمندى نشستى ، به شنيدن ، حريص تر از گفتن باش ،

    و نيكو شنيدن را بياموز، همانطور كه نيكو گفتن را مى آموزى ، و سخن هيچكس را قطع مكن .
     

    اگر بندگان وقتى نمى دانند، توقف كنند (و اظهار نظر ننمايند) و آنچه را كه درك نكرده اند انكار نكنند، كافر نمى شوند.

    دانشمندى كه مردم از دانس وى سود ببرند از هفتاد هزار عابد برتر است .

    - هر كس كه خدا او را با واعظ خودش قرار ندهد، پندهاى ديگران او را سودى نخواهد بخشيد.

     

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 08:16:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      خواص کرفس در کلام پیامبر رحمت   ...

     

    قال النّبی صل الله علیه و آله و سلم:

    لِلاِمامِ الحُسَيْنِ عليه‏السلام : يا بُنَىَّ كُلِ الكَرَفْسَ، فَاِنَّها بَقْلَةُ الاَنْبياءِ مَغفولٌ عَنْها وَ هُوَ طَعامُ الخَضِرِ وَ اِلْياسَ وَ

    الْكَرَفْسُ يَفْتَحُ السُّدَدَ وَ يُذَكِّى الْقَلْبَ وَ يَرِثُ الْحِفْظَ وَ يَطْرُدُ الْجُنونَ وَ الْجُذامَ وَ البَرَصَ وَ الْجُبْنَ؛

     

    پيامبر صلى‏ الله‏ عليه‏ و ‏آله فرمودند:

    فرزندم: كرفس بخور، چرا كه كرفس سبزى پيامبران است، از آن غفلت شده، خوراك خضر و الياس عليهماالسلام است.

    كرفس گرفتگى رگ‏ها را باز مى‏كند، دل را طراوت مى‏بخشد، حافظه را زياد مى‏كند و ديوانگى، جذام، پيسى و ترس را دور مى‏كند.

     

    الفردوس، ج 5، ص 370، ح8468

     

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 08:16:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      اعتماد به خدا   ...

    اعتماد به خدا

    شیخی خاطره سفر حج خود را چنین نقل کرده است:« خواستم به حج بروم چون به بادیه رسیدم، رسنی و دلوی داشتم. تشنه شدم. چاهی دیدم، کره آهویی از آن چاه آب می خورد چون به سر چاه رفتم آب پایین رفت، گفتم : خدایا! ارزش من از این آهو کمتر است؟ چون این بگفتم آوایی شنیدم که در گوشم گفت: ای مرد! این آهو دلو و رسنی نداشت، اعتماد او به ما بود. تو با دلو خود آب کش».

    (تذکره الاولیا)

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 08:15:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      تکبر در انسان و گناه کردن   ...

     

    ای انسان مغرور شدی ؟؟؟ خجالت نکشیدی در برابر صاحت پروردگارت مغرور شدی !!

    ایستادی رودرروی او و گناه کردی … مگه فکر کردی کی هستی ؟! خیلی بزرگی .. نه بابا از تو بزرگتر خیلی هست .. یه نگاه به پایین بنداز


    حالا اگه جرئت داری گناه کن …دیگه از زمین که بزرگتر نیستی !!

    ببین در برابر بقیه جهان عددی نیست … پس حساب کار خودت رو بکن !!!!

     

     

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 08:13:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      توصیه آیت الله نخودکی به اهل سلوک   ...

    توصیه آیت الله نخودکی به اهل سلوک کمتر کسی است که در وادی سیر و سلوک مطالعه کند و نام شیخ حسنعلی نخودکی را نشنیده باشد. او که از علمای برجسته و عرفای به نام شیعه است در سیر و سلوک و کرامات و مقامات معنوی گوی سبقت را ربوده و شهرت اهل عرفان شده است. بر خلاف تصور بسیاری که گمان می کنند اشخاصی چون آیت الله نخودکی شاید از نظر علمی چندان قوی و برجسته نباشند باید گفت که او فقیه، فیلسوف و از عرفا و اخلاقیون بزرگ شیعه در قرن چهاردهم هجری است. او بر اثر برخوردی با شیخ محمد صادق تخته فولادی وارد عالم عرفان شد. علاوه بر علوم معارفی و عرفانی در اصفهان و نجف دروس فقه، اصول و فلسفه را از بزرگانی چون جهانگیر خان قشقایی، آخوند خراسانی و سید محمد فشارکی فراگرفت. او در نجف هم حجره‌ای سید حسن مدرس بود. از دوستانش می‌توان به شخصیت عارف شیخ محمد بهاری و سید حسین طباطبایی بروجردی اشاره کرد. در این نوشتار علاوه بر چند حکایت از ایشان به توصیه مهم او درباره کسانی که می خواهند در مسیر عرفان و اخلاق گام بردارند اشاره می کنیم.

    طى الارض

    آقاى سید ابوالقاسم هندى نقل كرد كه در خدمت حاج حسنعلى به كوه (( معجونى )) از كوهپایه هاى مشهد رفته بودیم در آن هنگام مردى یاغى به نام (( محمد قوش آبادى )) كه موجب نا امنى آن نواحى گردیده بود از كنار كوه پدیدار شد و اخطار كرد كه اگر حركت كنید، كشته خواهید شد. مرحوم حاج شیخ به من فرمودند: وضو دارى ؟ عرض كردم : آرى ، دست مرا گرفتند و گفتند: چشم خود را ببند. پس از چند ثانیه كه بیش از دو سه قدم راه نرفته بودیم ، فرمودند: باز كن ، چون چشم گشودم ، دیدم نزدیك دروازه شهریم .

    حجاب چهره جان من شود غبار تنم خوشا         دمى كه از این چهره پرده برفكنیم

    غرور علمى

    مرحوم ابوالقاسم اولیائى دبیر شیمى دبیرستانهاى مشهد تعریف مى كردند كه هر روز جمعه به خدمت حاج شیخ كه در خارج از شهر سكونت داشتند، مى رفتم . یك روز در میان راه ، به عبارتى از ابو على سینا مى اندیشیدم و آن عبارت را خطا و اشتباه مى دیدم . چون به حضور حضرت شیخ رسیدم ، بدون آنكه مطلبى را طرح كنم ، ایشان عبارت ابو على سینا را قرائت فرمودند و مشكل آن را براى من حل كردند. سپس فرمودند: شایسته نیست كه آدمى بدون تاءمل به مردان بزرگ دانش ، همچون ابو على سینا، نسبت غلط و اشتباه دهد.

    شبان وادى ایمن گهى رسد به مراد             كه چند سالى به جان ، خدمت شعیب كند

      استهلال ماه

    باز هم فرزند ایشان تعریف مى كنند: شب اول ماه شوال بود و ما در مزرعه (( نخودك )) در خارج از شهر مشهد ساكن بودیم . پدرم فرمود: تا به بالاى بام بروم و استهلال كنم چون ابر، دامن افق مغرب را پوشانده بود، چیزى ندیدم فرود آمدم و گفتم : رؤ یت هلال با این ابرها هرگز ممكن نیست . عتاب آلوده فرمودند: بى عرضه چرا فرمان ندادى كه ابرها كنار روند؟ گفتم : پدر جان ، من كى هستم كه به ابر دستور دهم ؟ فرمودند: باز گرد و با انگشت سبابه اشاره كن كه ابرها از افق كنار روند. ناچار به بام شدم ، با انگشت اشاره نموده و چنانكه دستور داده بودند عمل كردم ، لحظه هایى نگذشته بود كه افق را صافى از ابر و هلال ماه شوال آشكار دیدم و پدرم را از رؤ یت ماه آگاه ساختم .

    غلام همت آنم كه زیر چرخ كبود                  زهر چه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    موعظه این چند جمله هم از پیر طریقت و مراد سالكان شیخ حسنعلى (رض) عرضه به پیروان راهش : اینكه انسان دو سه خواب ببیند، و یا وقت ذكر نورى مشاهده كند، به هیچ وجه مورد نظر حقیر نیست . عمده نظر در دو مطلب است : یكى غذاى حلال ، دوم توجه در نماز و اصلاح آن . در جوانى پاك بودن شیوه پیغمبرى است ورنه هر گبرى به پیرى مى شود پرهیزگار

    منابع: پایگاه صالحین داستانهای عارفانه - شهروز شهروبی تهیه و فرآوری: محمد حسین امین گروه حوزه علمیه تبیان

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 08:06:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      فوايد نماز شب   ...

    ) باعث خشنودي خدا و دوستي ملائكه است.

    2) باعث مباهات خداوند بر فرشتگان است.

    3) باعث درخشش براي اهل آسمان همانند ستارگان است.

    4) باعث روشني دل است.

    5) باعث استجابت سريع دعا است.

    6) باعث پزيرش توبه و پاك شدن از گناهان از جانب حضرت حق است.

    7) باعث كفاره گناهان است.

    8) باعث زيبايي صورت و شادابي چهره و نوراني شدن آن در طول روز است.

    9) باعث سلامتي و تندرستي و رفع انواع بيماريهاي جسمي و روحي است.

    10) باعث از بين رفتن غم و اندوه و تقويت نور چشم است.

    11) باعث تمسك يافتن به اخلاق انبياء و اولياي خداوند است.

    12) باعث انجام دادن سنّت پيامبران و صالحان است.

    13) باعث تابش نور خدا به او مي‌شود.

    14) باعث مهر و محبت و محبوب القلوب شدن بين مردم است.

    15) باعث افزايش عمر است.

    16) باعث جلب رزق و روزي فراوان و ادعاي قرض است.

    17) باعث نوعي صدقه است.

    18) باعث نوشته شدن چهار ثواب بزرگ براي خود است.

    19) خداوند نه صف از ملائكه پشت سر نمازگزار قرار مي‌دهد.

    20) كليد رفتن به بهشت و جواز عبور از پل صراط است.

    21) زينت آخرت و نور مؤمن در آخرت است.

    22) نماز شب همچون سايباني در روز قيامت است بر سرش.

    23) نماز شب لباس بدن نمازگزار است در روز قيامت درحاليكه همه عريانند.

    24) نماز شب در روز قيامت همچون نوري در برابرش است و چشم نمازگزار نماز شب در روز قيامت شادمان است.

    25) نماز شب ميان شخص نمازگزار و آتش جهنم همچون حائلي فاصله مي‌گذارد.

    26) ميزان اعمال خوب نمازگزار در روز قيامت سنگين است.

    27) نماز شب همچون تاجي در روز قيامت است بر سرش.

    28) چراغي است براي تاريكي قبر و برطرف كننده وحشت تاريكي قبر است.

    29) نماز شب همچون مشعلي نوراني است در تاريكي قبر.

    30) نماز شب، نمازگزار را از عذاب قبر ايمن مي‌كند و برات آزادي از آتش جهنم است

    منبع:وبلاگ معرفت

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 08:03:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      حدیث ناب   ...

    چه کنیم خدا مارا دوست بدارد؟ چه کنیم ثروتمند شویم؟ چه کنیم

    عمرمان طولانی شود؟

    حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام)می فرماید:

    مردی نزد رسول خدا(صلی الله علیه وآله)، آمد وگفت: یا رسول الله

    مرا به عملی راهنمایی کنیدبه سبب آن؛

                  1)خدا مرا دوست بدارد

                                                          2)مردم مرا دوست بدارد

                                                          3)دارایی من زیاد شود

                                                          4)بدنم سالم بماند

                                                          5)عمرم طولانی شود

                                                           6)خداوند مرا باشما محشورکند

    رسول خدا فرمود: این  6حاجت6خصلت می خواهد:

    1)اگر میخواهی خدا تورا دوست بدارداز او بترس وار گناه پرهیزکن.

    2)اگر میخواهی مردم تورا دوست بدارد به آنها خوبی ونیکی کن وبه آن چه در دست آنهاست

    طمع نکن وچشم نینداز

    3)اگر می خواهی دارائیت زیاد شود زکات بده.

    4)اگر میخواهی بدنت سالم بماند فراوان صدقه بده.

    5) اگر میخواهی عمرت طولانی شود صله رحم کن.

    6)اگر میخواهی خدا تورابا من محشور کندسجده را برای خدا طولانی کن.

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 08:03:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      وی‍ــژگی هـای فرقه بهـائیت   ...

    در بهائیت افرادی که تازه جذب می شوند در ابتدا نمی دانند به کجا می روند یعنی از طرح و هدف غائی و نهائی شکارچیان خود کاملا غافل هستند قبل از اینکه بدانند چه اتفاقی افتاده است خود را در تور فرقه گرفتار یافته و به آرامی از گذشته و خانواده جدا شده و تماما به فرقه وابسته شده اند.

    (لطفا به ادامه مطلب توجه نمایید)

    ادامه »

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 08:02:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      غصه   ...

    عیسی به حواریون گفت : برای چیزهایی که در این دنیا ازدست میدهید
    غصه نخورید
    همانطور که وقتی دنیا پرستان به دنیای شان می رسند
    غصه دین از دست رفته شان را نمی خورند!
    اصول کافی/ج2/ص137

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:59:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      سری از اسرار خداوند   ...

    احمد  بن اسحاق می گوید: به امام حسن عسگری - علیه السلام- که بفرمایید سنت خضروذوالقرنین که درباره این جحت جاری خواهد بودچیست؟

    حضرت فرمود:آن سنت طولانی شدن غیبت اوست.عرض کردم : یابن رسول الله مگر غیبت او به طول می انجامد؟فرمودند:آری به خداقسم، آن قدرطولانی خواهد شد که بیشتر قائلان به امامت او برمی گردند، وباقی نمی ماند مگر کسانی که خداونداز آنها در روز میثاق ، بر ولایت ما پیمان گرفته ، وبا قلم قدرتش بر دل او ایمان رانگاشته، واورابه روح ایمان مؤید کرده باشد .

    ای احمد این امر عجیبی از طرف خداوند ورازی از رازهای او وسری از اسراراوست، بنابراین آنچه به توعطا کردم ، پنهان بدار وازجمله شاکران باش تا روز قیامت دراعلی علیین با ما باشی.

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:57:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      از آثار شب زنده داری   ...

    امام هادى سلام الله علیه :
     
     : السَّهَرُ ألَذُّ لِلمَنَامِ، والجُوعُ يَزِيدُ فِى طِيبِ الطَّعَامِ 
     
     شب زنده‏‌دارى، خواب را دلنشين‏‌تر و گرسنگى، غذا را لذت‏‌بخش‏‌تر مى‏‌كند 
     
     دانش‌نامه احادیث پزشکی: ح 1199

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:33:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      عجب صبری خدا دارد   ...

    عجب صبری خدا دارد اگر من جای او بودم...

    که در همسایه ی چندین گرسنه چند بزمی گرم عیش ونوش میدیدم،نخستین نعره ی مستانه را خاموش آندم برلب پیمانه میکردم.

    عجب صبری خدا دارد اگر من جای او بودم…

    که میدیدم یکی عریان و لرزان،دیگری پوشیده از صد جامه ی رنگین،زمین وآسمان را واژگون مستانه میکردم.

    عجب صبری خدا دارد اگرمن جای او بودم…

    نه طاعت می پذیرفتم،نه گوش از بهراستغفار این بیدادگرها تیزکرده،پاره پاره درکف زاهد نمایان سجه ی صددانه میکردم.

    عجب صبری خدا دارد اگر من جای او بودم…

    برای خاطر تنها یکی مجنون صحرا گرد بی سامان،هزاران لیلی ناز آفرین را کوه به کوه آواره ودیوانه میکردم.

    عجب صبری خدا دارد اگر من جای او بودم…

    به گرد شمع سوزان دل عشاق سرگردان،سراپای وجود بی وفا معشوق را پروانه میکرد.

    عجب صبری خدا دارد اگر من جای او بودم…

    به عرش کبریایی با همه صبر خدایی تا که می دیدم عزیزنابجایی،ناز بریک ناروا گردیده خواری میفروشد،گردش این چرخ را وارونه بی صبرانه میکردم.

    عجب صبری خدا دارد چرا من جای او باشم…

    همان بهتر که او خود جای خود بنشسته وتاب تمام زشتکاریهای این مخلوق را دارد،وگرنه من به جای او چوبودم،یک نفس کی عادلانه سازشی با جاهل وفرزانه می کردم .

    تهیه کننده طلاب پایه 2

     

     

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:33:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      تازه فهميده‌اند اشتباه کردند   ...

    دکتر جان‌بزرگي(روان‌شناس)
    فرهنگ غربي ابتدا خانواده را به نوعي زير سؤال برد، حتي به نظر مي‌رسد آن را مضمحل کرد، اما بعد از مدتي فهميد که کانون بسياري از مسائل و معضلات اجتماعي فقدان خانواده است؛ بنابراين در يکي، دو دهه گذشته غربي‌ها به شدت به  موضوع خانواده علاقه‌مند شده‌اند. حتي بحث‌هايي که جديداً مطرح مي‌کنند با بعضي از يافته‌هاي علمي که قبلاً داشته‌اند خيلي تناقض دارد؛ مثلاً جريانات فمينيستي را هم که خيلي طرفدار آن بودند و مي‌گفتند: زن‌ها بايد پابه‌پاي مردان کار کنند، بعداً در تحقيقات‌شان به اين نتيجه رسيدند که نقش زن و مرد متفاوت است و ديدند که خيلي اشتباه کرده‌اند که زن را به کارهايي کشاندند که وظيفة مردان است و به نوعي با شخصيت مردها سازگارتر است.
    يکي از بحث‌هايي که مطرح کرده‌اند، بحث «والدگري» است که پدر و مادر در زندگي چه نقشي دارند و چگونه بايد با فرزندشان ارتباط برقرار کنند.
    انسان تنها موجودي است که دوران کودکي‌‌اش خيلي طولاني است. اين طولاني بودن دوران کودکي بي‌منطق نيست. وقتي که 14يا15سال و يا حتي 18سال يک نفر در اختيار شماست و مسئوليت‌هاي اجتماعي هم از او ساقط است. بديهي است که در اين فضا تعاملي که ميان شما و او وجود دارد، قطعاً تأثيرگذار است. وقتي ظاهر و باطن رفتار پدر و مادر با هم‌ديگر ناهمگون باشد، دقيقاً شخصيت بچه را هم دو لايه مي‌کند. روان‌شناسان اسم آن دولايگي و نفاقي که ايجاد مي‌کند را «شخصيت از هم پاشيده‌» مي‌گذارند.
    غربي‌ها يافته‌هاي خيلي محکمي به دست آورده‌اند که رفتار بچه‌ها به نوع رفتار پدر و مادر آن‌ها برمي‌گردد. به عنوان مثال، بررسي‌ها ‌نشان مي‌دهد که بيماري «اسکيزوفرني» که ‌در آن تقريباً فرد شخصيتش از هم پاشيده مي‌شود و نياز دارد که در بيمارستان بستري شود، مبتني بر رفتار والديني است که در رفتار آن‌ها نفاق وجود دارد يا به تعبير ديگر، ميان آن‌ها با فرزندان‌شان رابطه مضاعف وجود دارد؛ يعني رابطه‌اي که دو سو دارد؛ مادر از يک طرف با فرزندش موافقت مي‌کند؛ ولي در دلش مخالفت وجود دارد؛ يا مثلاً رفتار کلامي او با رفتارهاي غير کلامي‌اش ناهمسان است.
    نشریه خانه خوبان - ش8

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:32:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      آداب عطسه واحکام آن   ...




    1- سعد بن ابي خلف گويد : امام محمد باقر عليه السلام عطسه كرد به آن حضرت گفته شد « يَرحمُكَ اللهُ » ( رحمت خدا بر تو باد )‌. امام در پاسخ فرمود : «يَغفِرُ اللهُ لكُم و يَرحَمُكُم » ( خدا شما را بيامرزد و رحمت كند ) هرگاه شخصي در نزد او عطسه مي كرد مي فرمود : « يَرحَمُك اللهُ عزّوجلّ ».

    ادامه »

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:32:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      زن باشی و...   ...

    زن باشی و..

    اینکه زن باشی و از آبشار زیبای موهایت لذت ببری،
    ولی آن را بپوشانی و پنهان کنی طوری که حتی تاری از آن معلوم نباشد؛

    اینکه زن باشی و اندام مناسبی داشته باشی،
    ولی آن را بپوشانی و پنهان کنی؛

    اینکه زن باشی و بتوانی زیبا و با عشوه حرف بزنی،
    ولی نزنی و صدایت را نازک نکنی؛

    اینکه زن باشی و بتوانی همکار نامحرمت را بخندانی طوری که لحظات شادی با هم داشته باشید،
    ولی نخندانی و از قید آن شادی هم بگذری و سنگین برخورد کنی؛

    اینکه زن باشی و در بازار عرضه و تقاضای ادا و عشوه و هوی و هوس بتوانی عرضه کننده باشی،
    ولی نباشی هر چند که قابلیتش را داشته باشی؛

    اینکه ارزش های جامعه ات وارونه شده باشد و برای ارزش های تو
    در پوشش بودن های تو
    خریداری و خواستگاری وجود نداشته باشد؛

    اینکه جوری حرف بزنی، قدم برداری و پوشش داشته باشی که
    همکارت، استادت، همکلاسی دانشگاهت تحریک نشود و راحت و آسوده کارش را بکند و تمرکزش بهم نریزد؛

    اینکه با همه این تناقض ها دست بگریبان باشی و حتی پایت گران هم تمام شود؛
    همه اینها ارزش یک لحظه نگاه رضایت بخش بانو را دارد که دست دعا بلند کند و بگوید خدایا:

    «دختران امت پدرم، همه زیبایی ها را داشتند و معیوب و مفلوج و کچل و زشت نبودند،
    ولی برای رضای تو زیبایی هایشان را از نامحرم پنهان کردند
    پس تو محبت خودت را در دل هایشان صد چندان کن!

    طوری که هیچ چشم و ابرویی،
    ناز و کرشمه ای،
    پول و مکنتی
    نتواند جایگزین آن شود! »

    تالار گفتگوی بیداری اندیشه
    http://jmaliahmad1.samenblog.com/

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:30:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      تلاش کنید   ...

    تلاش کنید همان گونه باشید که می گویید

    تلاش کنید همان گونه رفتار کنید که از دیگران انتظار دارید

    تلاش کنید همان گونه رفتار کنید که گرفتار عذاب وجدان نشوید

    تلاش کنید تا راست گویی و صداقت عادت شما شود

    تلاش کنید همیشه دنبال یادگیری باشید

    تلاش کنید با پیدا کردن دوستان جدید دوستان قدیمی را هم حفظ کنید

    تلاش کنید برای خوب کار کردن خوب هم استراحت کنید

    تلاش کنید اگر از کسی رنجیده اید، با خود او صحبت کنید، نه پشت سر او

    تلاش كنيد وقتي به موفقيتي مي رسيد، آنهايي كه در اين راه به شما كمك كرده اند را فراموش نكنيد.

    تلاش كنيد تا عهدي شكسته نشود و اگر هم مي شكند ،شما نباشيد.

    تلاش كنيد تا باور كنيد ديگران وظيفه اي در قبال شما ندارند و عامل سعادت يا شقاوت هر كس خود اوست.

    تلاش كنيد قدردان لطف ديگران باشيد و با رفتار و گفتارتان آنها را از محبت پشيمان نكنيد.

    تلاش كنيد به هر چيز آنقدر بها بدهيد كه استحقاقش را دارد.

    تلاش كنيد دنيا را با زيبايي هايش ببينيد.

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:29:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      دختر دوست دارید یا پسر؟   ...

    زمان های قدیم پدران از داشتن فرزند پسر خوشحال و خرسند می شدند و بعد از تولّد فرزند ذکور دنیا را به کام می‌پنداشتند، چرا‌ که پسر را عصای دست خود دانسته، که کمک کار او خواهد بود و او را در امر معاش خانواده یاری خواهد کرد.

    داستان جایگاه فرزند دختر در زمان جاهلیت آنقدر روشن و واضح است که نیازی به تکرار آن نیست.امروره نیز در قرن 21، هستند افرادی که از داشتن فرزند پسر خوشحال و با وجود فرزند دختر، غم سراسر وجودشان را فرا می‌گیرد. غافل از اینکه روایات فراوانی در باب برکات وجودی فرزند دختر داریم . البته جای تذکر است که  هر یک از فرزندان دختر یا پسر اثرات وجودی خاص خودشان را بر زندگی دارند و در این میان این فرزند صالح است که در میان سایر فرزندان مدال برتری را بر گردن خواهد آویخت.

    ادامه »

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:29:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      آیا چادر ریشه ى دینى و قرآنى دارد؟   ...

     آیا چادر ریشه ى دینى و قرآنى دارد؟ سوال : آیا چادر ریشه ى دینى و قرآنى دارد؟ جواب : کلمه ى چادر واژه اى است پهلوى که به دو صورت «چادُر و چادَر»[1] به کار رفته و مترادف آن در زبان عربى، «جلباب»[2] و در زبان انگلیسى« [3] WRAPPER»است. چادر باوقارترین و بارزترین نمود عینى پوشش زن مسلمان است که سراسر بدن او را مى پوشاند.

    صفحات: 1 · 2

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:27:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      سيره ي امام علي (ع) در مورد خويشاوندان   ...

    *دلبستگي به خانواده  حفظ وحراست از بستگان ورسيدگي به انان اهتمام به صله رحم استوار ساختن پيوند خويشاونديازسنت هاي نيكو واز اصول اساسي در فرهنگ اسلام است وپيامبر (ص) بر سنت واصل صله ي رحم بسيار پاي فشرده  تاكيد فرموده است .امام علي (ع) نيز در اين زمينه پيشتاز بوده است،چنانكه خود در يكي از سخنانش به اين مطلب تصريح كرده است :« لن يسرع احد قبلي الي دعوه ي حق وصله يرحم ؛هيچ كس ،در پذيرش دعوت حق وصله ي رحم،چون من پيشتاز نبوده است»

    *در سخني ديگر مي فرمايد: اي مردم  بي گمان هيچ كس هر چند داراي ثروت فراوان ومكنت بي شمار باشد از خويشان وبستگان  خود بي نياز نيست كه از وي با زبان ودست دفاع كنند.خويشاوندان بزرگ  ترين گرو ه ازمردم  هستند كه از انسان پشتيباني ميكنند وناراحتي اورا از بين ميبرند .هنگامي كه حادثه اي براي شخص پيش آيد آنها پر عاطفه ترين مردمند.

    * حضرت در يكي از سخنان خود به توانگري از بستگان خويش درباره ي خويشاوندان ،سفارش ميكند:« فمن اتا الله ما لا فليصل به القرابه ولبحسن منه  الضيافه؛ كسي كه خداوند به او توانگري داده ،بايد پيوند خويشاوندي را استوار سازد (صله رحم كند) واز ميهمانان به خوبي وشايستگي پذيرايي كند»

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:26:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      زندگی   ...

     

    بدجوری زخمی شده بود

    رفتم بالای سرش

    نفس نفس می زد

    بهش گفتم زنده ای ؟

    گفت: هنوز نه!

    خشکم زد

    تازه فهمیدم چقدر دنیامون با هم فرق داره

    اون زنده بودن رو توی شهادت می دید و من …

     

    منبع: سالنامه شمیم یار
    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:26:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      کمربند شکم   ...

    کمر بند شکم

    کمر بند شکم یا بهتر بگوییم چربی های دور شکم خطرناک ترین نوع چربی برای انسان است؛ بنابراین بهتر است این کمربند را باز کنید. متخصصان علوم پزشکی در یک مطالعه جدید دریافتند چربی دور شکم خطر ابتلا به بیماری های قلبی و همین طور دیابت و سرطان را افزایش می دهد و باید بدانید که هر چربی باعث به وجود آمدن چاقی دور شکم نیس بلکه ممکن است که شخصی چربی داشته باشد ولی لاغر باشد یا شکم او بزرگ نباشد. همین طور در این مطالعه به دست آمده که می توان این نوع چربی ها را با ورزش های منظم و دور شکمی ، از بین برد. همین طور به دست آمده که مؤثرترین ورزش در از بین بردن چربی های دور شکم ایروبیک است.

    ( برگرفته ازمجله خوبان، شماره 40- 41).

    موضوعات: متفرقه  لینک ثابت



     [ 07:25:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      ببخشید یک لحظه...   ...

    ببخشید یک لحظه…

     

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:25:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      . حجّت براي طلّاب   ...

       ملّا صالح مازندراني رحمه الله علیه از علماي بنام و معروف فرمودند: “من در پيشگاه خداوند بر طلاب حجت هستم، زيرا احدي از من فقيرتر نبود؛ به طوري كه زماني قدرت تهيه چراغ براي مطالعه نداشتم و در حافظه و استعداد، كسي فراموش كارتر از من نبود. هر زماني كه از منزل خارج مي شدم، در موقع برگشتن خانه ام را گم مي كردم و اسامي فرزندانم را فراموش مي كردم و در سن 30 سالگي شروع به تعليم (تعلّم) حرف تهجي نمودم؛ ولي با پشتكار و همت زياد خداوند بر من منّت نهاد و تحصيل علم نمودم .

                                                                                                                                             مجله نامه جامعه ش29 

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:24:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      خون شهید، احیاء کننده اجتماع   ...

    خون شهید، احیاء کننده اجتماع

    شهید چه می کند؟ شهید تنها کارش این نیست که در مقابل دشمن می ایستد، یا دشمن را می زند یا از دشمن می خورد، اگر تنها این بود، باید بگوییم آن وقتی که از دشمن می خورد و خونش را می ریزند، خونش هدر رفته. نه، هیچ وقت خون شهید هدر نمی رود، خون شهید به زمین نمی ریزد. خون شهید هر قطره اش تبدیل به صدها قطره و هزارها قطره، بلکه به دریایی از خون می گردد و در پیکر اجتماع وارد می شود. لهذا پیغمبر فرمود:« ما مِن قَطرهٍ اَحَبُّ اِلَی الله من قَطره دَمٍ فی سبیل الله؛ هیچ قطره ای در مقیاس حقیقت و در نزد خدا از قطره ی خونی که در راه خدا ریخته شود بهتر نیست». شهادت تزریق خون است به پیکر اجتماع؛ این شهدا هستند که به پیکر اجتماع و در رگه ای اجتماع- خاصه اجتماعاتی که دچار کم خونی هستند خون جدید وارد می کنند.

    ( نهضت حسینی، مرتضی مطهری، ص228).

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:24:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      یادمان رفته شاید...   ...

    یادمان رفته یادشان کنیم

    انگار آنها را نمی شناسیم٬برایمان مهم نیستند

    اما

    اما انگار یادمان رفته برایشان مهم بودیم….

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:23:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      سنگرهای کمین دشمن در وبلاگ‌های زنانه   ...

    دشمن در فضای مجازی(اینترنت) جدا از طرح هایی که برای مدیریت کلیک کاربران حاضر در کشورهای مختلف خود اجرا می کند، تلاش مهمتری را نیز صورت می دهد. آن تلاش مهمتر، تولید مفهوم و محتوا در فضای وب است.

    البته باید به این توجه داشت که محتوا و مفاهیمی که دشمن در فضای وب برای هجمه های نرم خود تدارک می بیند لزوما مشخصاتی شبیه یک درس در کتاب مدرسه را ندارد. به سخن دیگر در نگاه معمولی در یک وبگردی شاید نتوان به ماهیت سمی که با این مفاهیم میکس شده است پی برد.

    این مفاهیم حتی تا آن اندازه می توانند در نقاب و استتار به ما عرضه شوند که گاهی آنها را از جانب دور و بری ها و افرادی که می شناسیم و یا شاید هموطنان نیز می خوانیم و می شنویم اما شاید خطر واقعی آنها به دلیل استتار یاد شده درک نشود.

    در این میان، به این نکته نیز باید اشاره کرد که دشمن برای طرح مفاهیمش (چه از جانب خود و چه از جانب کسانی که به مسخ او در آمده اند) نیاز به ابزار دارد. که باید در اینجا از “وبلاگ ها” و “رسانه های اجتماعی” مثل توییتر و فیس بوک بعنوان یکی از اصلی‌ترین زمین های بازی دشمن نام برد.

    ادامه »

    موضوعات: متفرقه  لینک ثابت



     [ 07:23:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      گزیده سخنان آیت اله خامنه ای در مورد امام خمینی (ره)   ...

    مقام معظم رهبری همواره در بیانات و سخنرانی‌های خود در مجامع مختلف به نقش ارزنده امام خمینی (ره) در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران و تاثیر حرکت عظیم ایشان بر اندیشه بشریت در سراسر جهان اشاره کرده‌اند.

    ایشان درسخنان گهربار خود از همگان می‌خواهند که پیرو امام خمینی (ره) بوده و خط و راه آن امام سفر کرده را تا ظهور حضرتش ادامه دهند.

     

    * راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد.

    * ادامه خط امام یعنی طرفداری از فقرا، ضعفا، عدالت اجتماعی،وحدت ملی مقابله و معارضه با استکبار جهانی و وابستگان آنها.

    * امام آن روح الله بود که با عصا و ید بیضای موسوی و بیان و فرقان مصطفوی به نجات مظلومان کمر بست، تخت فرعون‌های زمان را لرزاند و دل مستضعفان را به نور امید روشن ساخت.

    * امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست.

    * ادامه راه امام فقط با بصیرت و صبر میسر است. نگذارید به بهانه‌های گوناگون آدم‌های کم بصیرت، یا کم صبر یا خودخواه با بی‌توجه به مصالح عمومی مردم میان صفوف مستحکم شما فاصله بیاندازد، شما را نسبت به یکدیگریا نسبت به مسئولین دل چرکین و نگران کنند آگاه باشید و بدانید این راه به هدف خواهد رسید.

    * امام عظیم الشان رویای بی‌تعبیر تشکیل حکومت اسلامی را در عالم خارج و واقعیت محقق کرد تا انسانها بتوانند در همه ابعاد بر اساس اعتقادات خود زندگی کنند و با همت امام بود که پیام حق اسلام به آفاق عالم رسید و لازمه ظهور انسان‌های برجسته‌ای چون امام امت، گذشت از راحتی‌ها، شهوات نفسانی و وسوسه‌های گوناگون و آشنا کردن دل با انوار و الطاف الهی است و برای تحقق این منظور باید تلاش و مجاهدت کرد.

    * ایشان مدرسی علی‌الظاهر، بودند و در مسجد سلماس تدریس می‌فرمودند، اما اخلاص، صفای باطن و رابطه معنوی و پیوند مستحکم میان او و خدا، مقلب القلوب،موجب شد که این انسان علی‌الظاهر دستی نیرومند برای برافکندن بنیاد ارزش‌های مادی شود و امروز رهبر کمونیست چپ یک نقطه دور دست می‌گوید،خواهش می‌کنم به من کتابی درباره اسلام بدهید تا آن را مطالعه کنم و این در حالی است که همه ما بودیم اما شما نمی‌توانستید به یک جوانی که باد مارکسیسم به دماغ او خورده است کتابی بدهید.

    * هنر بزرگ حضرت امام این بود که دیوارهای بین اجتماعات مردم را از بین برد و یک فضای وسیع با دل‌های آشنا به وجود آورد.

    * ایشان عصر گرایش و احترام به ارزشهای انسانی و احترام به عدالت و حریت انسان و اصل احترام به آراء مردم را بنیان گذاشتند که حتی دشمنان ایشان هم به عظمت امام معترفند.

    * اینکه امام می‌فرمودند (به من خدمتگزار بگویند بهتر است تا رهبر) با صداقت و راستی بود و تعارفی در کار نبود.

    * بخشیدن روح عزت، استقلال، استغناء و اعتماد به نفس به ملتی که در طول سالیان متمادی سعی شده بود که اعتماد به نفس از اوگرفته شود و استقلال او مورد دستبرد قرار گیرد و اعتماد به نفس او از بین برود و دیگران بر سرنوشت اوتسلط یابند، ازمشخصه‌های عمده انقلاب است که توسط امام خمینی (ره) در جامعه انقلابی کشور ترسیم شده است.

    * کلام او همانند بمبی در دنیا منفجر شد و همه را تحت تاثیر قرار داد.

    * راه و روش و اهداف امام خمینی همانند اهداف انبیاء بوده است.

    * برای امام، امت اسلامی و اسلام مطرح بود و ایشان منطقه‌ای فکر نمی کردند.

    * در سخت‌ترین مراحل، امام عزیزمان همواره آرام و مطمئن بودند و به مردم اطمینان فراوانی داشتند.

    * امام، خوب این مردم را شناخته بودند و مردم هم حقا وانصافا امامشان را خوب شناخته بودند.

    * خداوند امام عزیزمان را به عنوان گوهری یکدانه و ذخیره‌ای ازسوی خود در میان ملت ما قرار داد.

    * آن روح بزرگ و کوه ستبر به دفعات در برابر عظمت مردم تکان می‌خورد و می‌لرزید.

     

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:22:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      خدارو به من نشان بده...   ...

    دانشجویی به استادش گفت:

    استاد اگر شما خدا را به من نشان بدهید عبادتش می کنم و تا وقتی خدا را نبینم ان را عبادت نمی کنم.

    استاد به انتهای کلاس رفت و به ان دانشجو گفت : ایا مرا می بینی؟

    دانشجو پاسخ داد : نه استاد ! وقتی پشت من به شما باشد مسلما شما را نمی بینم.

    استاد کنار او رفت و نگاهی به او کرد و گفت : تا وقتی به خدا پشت کرده باشی او را نخواهی دید !

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:22:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      بیمار...   ...

    روزی سقراط حکیم مردی را دید که خیلی ناراحت و متآثر است. علت ناراحتی اش را پرسید
    پاسخ داد: “در راه که می آمدم یکی از آشنایان را دیدم.سلام کردم. جواب نداد و با بی اعتنایی و خود خواهی گذشت و رفت و من از این طرز رفتار او خیلی رنجیدم.”
    سقراط گفت: چرا رنجیدی؟
    مرد با تعجب گفت: “خوب معلوم است که چنین رفتاری ناراحت کننده است.”
    سقراط پرسید: اگر درراه کسی را می دیدی که به زمین افتاده و از درد و بیماری به خود می پیچد آیا از دست او دلخور و رنجیده می شدی؟
    مرد گفت: “مسلم است که هرگز دلخور نمی شدم . آدم از بیمار بودن کسی دلخور نمی شود.”
    سقراط پرسید: به جای دلخوری چه احساسی می یافتی و چه می کردی؟
    مرد جواب داد: احساس دلسوزی و شفقت و سعی می کردم طبیب یا دارویی به او برسانم.
    سقراط گفت: همه این کارها را به خاطر آن می کردی که او را بیمار می دانستی آیا انسان تنها جسمش بیمارمی شود؟ و آیا کسی که رفتارش نا درست است روانش بیمار نیست؟ اگر کسی فکر و روانش سالم باشد هرگز رفتار بدی از او دیده نمی شود؟ بیماری فکری و روان نامش غفلت است و باید به جای دلخوری و رنجش نسبت به کسی که بدی می کند و غافل است دل سوزاند و کمک کرد و به او طبیب روح و داروی جان رساند.
    پس از دست هیچ کس دلخور مشو و کینه به دل مگیر و آرامش خود را هرگز از دست مده و بدان که هروقت کسی بدی می کند، در آن لحظه بیماراست

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:21:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      خداوندامرا ببخش...   ...

    خداوندا مرا را ببخش …

    خداوندا مرا را ببخش که مسلمان نبودم و خودم را مسلمان معرفی کردم

    خداوندا مرا ببخش که با عملکردم نه تنها بی دینی را به تو رهنمون نشدم

    بله چنان بد عمل کردم که چندین ضعیف الایمان را نیز از اسلام و ایمان به تو فراری دادم

    خداوندا مرا ببخش که خود را خرج اسلام نکردم

    خداوندا ما را ببخش … ما اسلام را خرج خود کردیم

    خداوندا مرا ببخش که آخرت و رضایت تو را به دنیا و تعلقاتش فروختم …

    به دنیایی که هزار داماد اختیار کرده و تمامشان را کشته …

    خداوندا مرا ببخش …

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:21:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      اين عكس شما را دگرگون مي‌كند...   ...

    کجایند مردان بی ادعا ….

     

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:20:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      شمع كوچك   ...

    در نزدیکی ده ملا مکان مرتفعی بود که شبها باد می آمد و فوق العاده سرد می…شد.دوستان ملا گفتند: ملا اگر بتوانی یک شب تا صبح بدون آنکه از آتشی استفاده کنی در آن تپه بمانی, ما یک سور به تو می دهیم و گرنه توباید یک مهمانی مفصل به همه ما بدهی.

    ملا قبول کرد, شب در آنجا رفت وتا صبح به خود پیچید و سرما را تحمل کرد و صبح که آمد گفت: من برنده شدم و باید به من سور دهید.گفتند: ملا از هیچ آتشی استفاده نکردی؟ملا گفت: نه, فقط در یکی از دهات اطراف یک پنجره روشن بود و معلوم بود شمعی در آنجا روشن است. دوستان گفتند: همان آتش تورا گرم کرده و بنابراین شرط را باختی و باید مهمانی بدهی.

    ملا قبول کرد و گفت: فلان روز ناهار به منزل ما بیایید. دوستان یکی یکی آمدند, اما نشانی از ناهار نبود گفتند: ملا, انگار نهاری در کار نیست. ملا گفت: چرا ولی هنوز آماده نشده, دو سه ساعت دیگه هم گذشت باز ناهار حاضر نبود. ملا گفت: آب هنوز جوش نیامده که برنج را درونش بریزم.

    دوستان به آشپزخانه رفتند ببیننند چگونه آب به جوش نمی آید. دیدند ملا یک دیگ بزرگ به طاق آویزان کرده دو متر پایین تر یک شمع کوچک زیر دیگ نهاده.گفتند: ملا این شمع کوچک نمی تواند از فاصله دو متری دیگ به این بزرگی را گرم کند. ملا گقت: چطور از فاصله چند کیلومتری می توانست مرا روی تپه گرم کند؟شما بنشینید تا آب جوش بیاید و غذا آماده شود.

    موضوعات: متفرقه  لینک ثابت



     [ 07:20:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      من خدا را دارم....   ...



    کوله بارم بر دوش،سفری می باید،

    سفری تا ته تنهایی محض….،هر کجا لرزیدی،از سفر ترسیدی،فقط

    آهسته بگو:من خدا را دارم…..


    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:18:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      دختر یا پسر؟   ...

    شهید محمود کاوه

    بعد از چند ماه انتظار خواستم خبر پدر شدنشو بدم اما وقتی از منطقه اومد فورا رفت سراغ کارهای لشکر و اعزام نیرو.
    شب خسته و کوفته اومد و رفت استراحت کنه ولی خیلی تو فکر بود.
    گفتم محمود تو فکر چی هستی ؟
    گفت تو فکر بچه ها !
    خوشحال شدم و گفتم: تو فکر بچه ها ؟ کدوم بچه ها؟ هنوز که بچه ای در کار نیست!
    گفت : ای بابا ! بچه های لشکر و میگم.
    انگار آب سرد ریخته باشن رو بدنم. با ناراحتی رفتم خوابیدم و آروم آروم گریه کردم .
    - فاطمه خوابیدی؟
    -دارم میخوابم
    - چرا امشب اینقدر ساکتی؟
    - چی بگم؟
    - مثلا بگو دختر دوست داری یا پسر؟
    خودمو جم و جور کردمو جوابشو دادم. اون هم نظرشو گفت. اون شب کلی باهام حرف زد. تا خیالش ازم راحت نشد ، نخوابید.1

    1. رد خون روی برف ص 4

    ======================================

    مقام معظم رهبری:

    زن هم در کشاکش زندگی زنانه خود با بحرانها و یا تلاطم هایی مواجه میشود. چه در محیط بیرون از خانه مشغول تلاش و فعالیت و کارهای گوناگون سیاسی - اجتماعی و … باشد یا در خانه مشغول باشد که زحمت و اهمیتش کمتر از کارهای بیرون نیست.
    حالا زن در این کشاکش با تلاطم هایی برخورد میکند و چون روح او ظریف تر است ، بیشتر به آرامش و اسایش به تکیه کردنبه یک شخص مطمئن احتیاج دارد.
    او کیست؟
    او شوهر است.2

    2. مطلع عشق ص 28

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:17:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      جنين شناسى پزشكى و انطباق آن با آيات قرآن   ...

    با كشف حقايق جديد در علم جنين‌شناسي، انسان در برابر اعجاز نهفته در قرآن كه به مراحل آفرينش جنين اشاره نموده ‌سر فرود آورده، چرا كه اينگونه مطالب در چهل و اندي آيه و ده‌ها حديث شريف آمده و در طول پانزده قرن خطوط اصلي در زمينه اين علم را ترسيم نموده و هم اكنون آن را علم جنين‌انساني مي‌نامند. هرقدر كه انسان در مطالعه‌ي آيات كريمه‌ي قرآن كه به علوم مختلف اشاره نموده، تعمق كند و آن را با حقايق ثابت علمي كه به تدريج كشف مي‌شود مقايسه نمايد، ايمان و يقين وي به خداوند و قرآن و آنچه رسول خدا (ص) از جانب خداوند آورده مي‌شود. دكتر كيث‌‌مور استاد تشريح و جنين‌شناسي در دانشگاه اوتاواي كانادا بر اين عقيده است كه: «هر چه انسان حقايق جديدتري را كشف كند در واقع مي‌بيند كه همان حقايق موجود در قرآن را تكرار كرده است1.»

    علم جنين‌شناسي مطالعه خلقت انسان از ابتداي تشكيل تخمك لقاح يافته با اسپرم تا انتهاي تشكيل جنين و خروج آن از رحم مادرش بعد از نه ماه است.

    ادامه »

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:16:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      سلام رایحه ی نرگس کوچه های دلتنگی   ...
    سلام آقا جان
     سلام رایحه ی نرگس کوچه های دلتنگی
     میهمان نداشتیم
    هیچکس نیامد با تو دردو دل کند
     طلاب را می گویم
     آقا جانم مثل اینکه هیچ کس
    حتی طلاب با تو کاری ندارند
    حالا که فکر می کنم می فهمم که چرا دعای فرج و ندبه و آل یاسین و ذکر یابن الحسن بیا درب بسته ی ظهور را نمی گشاید.
    شرمنده آقا برای درددل کردن باتو فرصت نداریم

    اگر با تو سخن نگویم حتی به اندازه ی سلامی به تدریج قلب ها به نیامدنت عادت می کنند.

    به خاطر تمام بی تو بودن ها شرمنده ام

    سرباز نا خلف تو آیینه
    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:15:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      اعتماد به نفس   ...

    اعتماد به نفس

    امام خميني رحمت الله عليه

    شما خودتان جوان هايي هستيد كه مي توانيد همه كارها را انجام بدهيد.مخترعين ما مي توانند در سطح بالا اختراع بكنند، مبتكرين مي توانند در سطح بالا ابتكار بكنند، به شرط اينكه اعتماد به نفس خودشان داشته باشند.

     

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:14:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      موشک های نرم!   ...

    کتاب «فارسی بخوانیم» اول ابتدائی:

    در تصویردرس اول کتاب،پدری را میبینیم که دارد برای بچه اش کتاب «جوجه اردک زشت» را میخواند.سوال:به نظر شما هیچ کدام از مولفین محترم کتب درسی نمیدانند که نویسنده ی این داستان هانس کریستین اندرسن یهودی است و موضوع این کتاب همان ایده ی بازگشت به ارض موعود یهودیان است؟ در درس دوم باز هم کتاب جوجه اردک زشت در قالب کتاب به تصویر کشیده شده است.

     

    کتاب قرآن اول ابتدائی:

    اعضای یک خانواده به همراه پدربزرگ و مادربزرگ سر سفره نشسته اند و پدر بزرگ مشغول خواندن قران است و تسبیحی هم در دست مادربزرگ است.سوال:چرا پدر و مادر موجود در تصویر قران نمیخوانند؟ چرا این تصویر را در ذهن کودک فرو میکنند که قران و دین مربوط به نسل گذشته است؟یا چرا تصویر تنها درخت موجود درحیاط مسجد؛ خشکیده است؟

    کتب مقطع راهنمایی و دبیرستان:

    مباحث احکام اسلامی فقط در چند درس از کتاب های دین و زندگی خلاصه شده است.یعنی در طول 7 سال (راهنمایی و دبیرستان) تنها به تیتر بعضی از احکام رساله پرداخته میشود.سوال: یک بچه مسلمان احکام ضروری یک مسلمان را از کجا باید بیاموزد؟ آیا اصلا انگیزه ای در نوجوان ایجاد میکنند که به سراغ احکام مورد نیاز خود برود؟خلاء احکام کتاب را کدام نهاد؛در چه زمانی و به چه صورت پر میکند؟

    موشک های نرم!

    بعید میدانم کسی با آن زن نیمه برهنه ای که در همه جای زندگی کودکان این دیار جا خوش کرده آشنا نباشد.همان زنی که به دروغ خودش را عروسک جا زده اما از اندام گرفته تاپوششش زنانه است .باربی امروز همراه کیف و لوازم التحریر و وسائل شخصی فرزندان ماست. همراه و الگوی دختران جامعه ی ماست.دخترانی که قرار است مادران فردای ایران اسلامی باشند.

     

     

     


     

     

    پ.ن.1: هانس کریستین اندرسنِ یهودی مهمترین نویسنده کودکان تلقی می شود و قصه «جوجه اردک زشت» مهمترین اثر اوست. یونسکو روز تولد کریستین اندرسون را روز جهانی کودک قرار داده است.

     

    پ.ن.2: عروسک باربی اسم خلاصه شده ی باربارا دختر کوچک رئیس کمپانی متل یعنی اقای هندلر بود.باربی به زودی و با بهره گیری از ابزار رسانه ای صهیونیست در صف اول عروسک ها جای گرفت و فروش فوق العاده ای کرد.جالب توجه است که طراح باربی جک رایان کارمند ارشد پنتاگون و طراح موشک اسپارو و هاوک بود!شرکت متل او را بخاطر تخصص و استعدادش در شناخت فرم هیکل زنان استخدام کرد. ص 27 صهیونیسم مسیحی.خواندن این لینک رو اکیدا و شدیدا و خواهشانه ان!توصیه میکنم.

     

    پ.ن.۳: تا چند قرن قبل مشهورترین لقب یهودی ها «موش کثیف»بود.علتش این بود که بهودیان اغلب در مکان های کثیف زندگی میکردند و معمولا ناقل بیماری خصوصا بیماری طاعون بودند.لذا از سوی اروپائیان به موش کثیف مشهور بودند.یهودیان به محض قدرت گرفتن صهیونیسم و نفوذ در عرصه ی رسانه ای جهت تغییر افکارعمومی اروپا ؛ تصویر و شخصیت های زیبایی از موش درست کردند.موش های تر و تمیز و دوست داشتنی که هیچ وقت هم شکست نمیخورند! میکی ماوس و  موش و گربه از مهمترین این آثار هستند.

     

    پ.ن.۴:غرض از پی نوشت های 2 و 3 این بود که دقت کنیم ببینیم دشمنان از چه چیزهای کوچکی برای اشاعه ی افکار و فرهنگشون استفاده میکنن.اونوقت ماها دست رو دست هم گذاشتیم و چشممون دنبال یک معجزه ی فرهنگیه!


    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 07:14:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...


      پدر یا پسر   ...

    موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



     [ 05:57:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...



      خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

     
     
    این وبلاگ بمنظور معرفی شاخه ای از ابعاد وجودی امام حسن مجتبی (ع) به فعالیت مشغول شده است.