به نظر من یکی از چیزهای بسیار مهمی که در شیراز باید مورد توجه قرار بگیرد مرکزیت و محوریت این حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(علیهما السلام) است که کمتر شهری از شهرهای کشور ما یک چنین امتیاز و برجستگی دارد.

             

از جنبه ي ديني (كه من باز هم روي اين مسئله تأكيد خواهم كرد) مرقد جناب احمد بن موسي(علیهما السلام) و برادران بزرگوارش و ديگر امامزاده هاي خاندان پيغمبر، يك نشانه بسيار مهمي است. اینکه اين پيغمبر زادگان محترم و معتبر، مردم فارس را مخاطب خود و مـــنطقه و منـــزل آنها را مأمن خود قرار بدهند، بـــسيار چيز پر معنـــا و مضمون داري است؛ بخـــصوص شخصـــيت برجسته جناب احمد بن موسي(علیهما السلام) كه در ميان امامزادگان شناخته شده ي خاندان پيغمبر، جزو برجستگان محسوب مي شود.

شیراز مأمن امامزادگان بزرگوار بود. در هیچ نقطه ای از کشور به قدر فارس، مرقد امامزاده وجود ندارد. معنای این حرف این است که از هر کجا امامزاده ها و فرزندان معصومین، یا از جور خلفا می گریختند و یا به کمک مردم حرکت می کردند متوجه شهر شیراز و یا شهرهای دیگر استان فارس می شدند.

معرفی کردن و نشان دادن دلهای مشتاقان در سرتاسر کشور و بیرون از کشور متوجه این بارگاه عظیم کردن، کارهایی است که بایستی انجام بگیرد

موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



[پنجشنبه 1397-06-08] [ 08:19:00 ب.ظ ]