به دلیل روابط عمیق خانوادگی لازم است ساعات زیادی از عمرتان را در کنار هم بگذرانید و با هم معاشرت داشته باشید .چقدر خوب و هوشمندانه است که با داشتن نگاهی سالم به یکدیگر،این ساعات را به دوستی و خوشی بگذرانید.

 


همه ی شما دوستانی دارید که از هم صحبتی و رفاقت با آنها لذت می برید .هر از گاهی ساعاتی در کنار هم به شوخی و درد دل و صفا و صمیمیت می گذرانید .اما دوستان شما از آسمان به زمین نیامده اند .آنها هم افراد معمولی هستند که دارای نقاط ضعف و قوتند .چنانچه بخواهید عیوبشان را علم کنید و همه حرفهایشان را طعنه و کنایه محسوب نموده و ایرادهایش را استخراج کنید ،خیلی زود دوستی و رفاقتتان به دشمنی و کینه ورزی تبدیل خواهد شد.اما از آنجا که شما یکدیگر را برای دوستی و صمیمیت انتخاب کرده اید و نگاهتان به هم دوستانه است ،چنین مشکلاتی بین شما به وجود نمی آید .کافی است که بخواهید همسر برادر و یا خواهر شوهرتان را هم یکی از دوستان خود قرار دهید .

به دلیل روابط عمیق خانوادگی لازم است ساعات زیادی از عمرتان را در کنار هم بگذرانید و با هم معاشرت داشته باشید .چقدر خوب و هوشمندانه است که با داشتن نگاهی سالم به یکدیگر،این ساعات را به دوستی و خوشی بگذرانید.نگاه سالم در اینجا یعنی نگاهی بی جهت ،نگاهی که به یک فرد بدون در نظر گرفتن نسبتش می شود. البته این نگاه باید دو طرفه باشد .اما چنانچه از طرف مقابل عناد و لجبازی نباشد ،فقط از طرف شما هم می توان استارت یک رابطه ی دوستانه را زد.

بیشتر مشکلات بین این دو نسبت (زن داداش و خواهر شوهر)،مربوط به نبود همین نگاه سالم است .وقتی طرف را خواهر شوهر می پنداریم،شوخی او را متلک حساب می کنیم.همان حرفی که اگر خواهرمان می زد می خندیدیم، حالا که از زن داداشمان شنیدیم ناراحت می شویم.اما فرض را بر این می گذاریم که واقعا با منظور آزار ما حرفی را زده اند یا رفتاری انجام داده اند ،با کمی تغافل و کوچک پنداشتن مسئله ،همه چیز تمام می شود .البته این حرفها برای کسانی که در بعد شخصیت اجتماعیشان رشد کافی نداشته اند،سخت و غیر منطقی است.

زن داداشی دوست داشتنی است که بدون سوءاستفاده از جایگاه همسرش در خانواده او جا باز کند.این کار را به کمک اخلاق خوب خودش بکند نه این که سفارش شده باشد

اگر زود قهر نکنید و دیدار ها را قطع و یا بسیار کم نکنید ،به زودی یاد می گیرید چگونه با هم کنار بیایید اما وقتی قهر می کنید، فرصتها و امکان برخوردهایی که می توانند موثر باشند را کم می کند. لذا حتی اگر بینتان دلخوری پیش آمد بازهم قهر نکنید و در اجتماع مشترکتان حضور پیدا کنید تا امکان حل مشکلات به وجود آید.

اگر به هزار و یک دلیل صلاح نیست یا نمی توانید با هم طرح دوستی بریزید بلکه مضرات این دوستی را بیش از منافعش می دانید ،سعی کنید از ادبیات طنز عمومی استفاده کنید .لطیفه بگویید یا به هرطریقی که به کسی برنخورد با هم شوخی کنید.سعی کنید دور هم اوقات خوب و خوشی داشته باشید .اگر بحث به جاده خاکی افتاد با ادبیات شوخی مشکل را حل کنید .خیلی از اوقات حضور یک فرد شوخ و شیرین سخن از بحث و جدلهای بیهوده جلوگیری می کند.

 

زن داداش دوست داشتنی

زن داداشی دوست داشتنی است که بدون سوءاستفاده از جایگاه همسرش در خانواده او جا باز کند.این کار را به کمک اخلاق خوب خودش بکند نه این که سفارش شده باشد .

وسط قرار دادن همسر از سوءاخلاق به حساب می آید. اگر با خواهر شوهرتان مشکل دارید این مشکل را بین خودتان حل کنید.بلکه با خودش در میان بگذارید .خیلی صادقانه به او بگویید دوست دارید کدورتها را رفع کنید و به همین خاطر لازم است با هم گفتگو کنید.

 

اگر تازه ازدواج کرده اید و می خواهید از یک الگوی رفتاری مناسبی در رابطه با خواهر شوهرتان استفاده کنید،بهترین حالت این است که هیچ گونه افراط و تفریطی نکنید.کاملا طبیعی و منطقی رفتار کنید. اگر در نمایش دوستی و محبت خود ،عجله کنید، ممکن است نتیجه ی عکس بگیرید.شاید رفتارتان خود شیرینی جلوه کند. رعایت آداب معاشرت را جدی بگیرید و هیچگاه به جهت نشان دادن صمیمیت، اصول آداب معاشرت را زیر پا نگذارید.شاید با لودگی، مدتی محبوبیت پیدا کنید و دوستی های تند و شدیدی بین شما ایجاد شود اما دوام یک عمر را نخواهد داشت.ابتدا با رعایت آداب معاشرت و احترام ،محبتتان را در غالبهای کلی و عمومی نشان دهید .بعد از مدتی که صمیمیت بیشتری حاصل شد،می توانید به شکل خصوصی تری ابراز محبت و دوستی کنید .به هر حال از پرت کردن خودتان در جمع عاطفی خواهر شوهرها خودداری کنید و سیر تدریجی محبت را حفظ کنید.


همسر برادر شما در خانواده شما حکم میهمان دارد .چه در حضور و چه در غیابش به او خیانت نکنید .خیانت به همسر برادر، شامل هرگونه ضربه زدن به موقعیت او نزد برادرتان می شود. اگر بین برادرتان و همسرش اختلافی پیش آمد،و از شما کمک خواست،بی طرف بودن را حفظ کنید بلکه گمان کنید بین خواهر و شوهر خواهرتان به قضاوت نشسته اید.به برادرتان این فرصت را ندهید که از همسرش نزد شما بدگویی کند.حتما همین چیزها را برای خودتان نمی پسندید.پس خواهر مهربانی برای همسر برادرتان باشید.

موضوعات: امام حسن مجتبی علیه السلام  لینک ثابت



[پنجشنبه 1397-06-01] [ 12:07:00 ق.ظ ]